A4 Medier ansætter ny salgschef

Magnus_Vind_Lorenz
Magnus Vind Lorenz har været souschef i Altinget, hvor han havde det overordnede ansvar for 50 nichéprodukter. Foto: A4 Medier
1. jun. 2023 12.20
Magnus Vind Lorenz bliver ny salgschef for A4 Medier. Han kommer fra en stilling som souschef for Altinget og Mandag Morgen.

A4 Medier fortsætter med at vækste. Og for at accelerere den udvikling yderligere har A4 Medier fra 1. juni ansat Magnus Vind Lorenz som ny salgschef. Han har siden 2016 været souschef for Altinget og Mandag Morgen. 

“Vi har nu nået en størrelse, hvor næste skridt er at styrke vores salgsarbejde endnu mere. Derfor glæder jeg mig over, at vi kan tilføje en så stærk og erfaren mediesalgsprofil som Magnus,” siger Kristian Madsen, administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør for A4 Medier. 

For Altinget og Mandag Morgen har Magnus Vind Lorenz indgået i den kommercielle ledelse med ansvar på tværs af den samlede medieforretning. Og det er netop de samlede kommercielle aktiviteter, han nu får ansvaret for hos A4 Medier.

Ser enormt potentiale

“A4 Medier har produkter af meget høj redaktionel kvalitet, som samtidig rammer ind i nichéområder, som det øvrige medielandskab ikke belyser dybdegående nok. Samtidigt har A4 et stærkt brand, der kan danne grundlag for nye koncepter og forretningsmodeller. Derfor ser jeg et enormt potentiale i A4 Medier som niché-forretning,” siger Magnus Vind Lorenz. 

Målet om at nå ud til endnu flere nichékunder vil han blandt andet opnå via fokus på marketing baseret på business intelligence. 

Magnus Vind Lorenz har forud for sine syv år i Altinget, hvor han havde det overordnede ansvar for 50 nichéprodukter, blandt andet været teamleder i videns- og netværkshuset F5 og som market-researcher hos Formpipe Software. 

Han er uddannet cand.soc. i politisk kommunikation og ledelse ved Copenhagen Business School i 2013.